مهندسي مكانيك خودرو
مهندسي مكانيك خودرو



 

سوخت رساني Common Rail

يكي ازجديدترين طراحي سيستم هاي سوخت رساني سيستم Common Rail است.

سوخت رساني Common Rail

 

قسمت هاي اين سيستم عبارتند از:

1-پمپ فشارقوي

         پمپ وظيفه تامين سوخت با فشار بالا را بر عهده دارد.معمولي ترين اين پمپ ها از نوع دو پيستوني با فشار بالا مي باشد.پمپ به صورت مستقيم نيروي خود را از موتور مي گيرد. سوخت از مجرا وارد شده و پس از اندازه گيري توسط سوپاپ الكترونيكي وارد محفظه پمپ مي شود و پس از پمپاژ توسط لوله هاي فشارقوي به داخل ريل فشارقوي ارسال مي شود. سوخت اضافه از طريق مجراي برگشت پمپ به داخل باك مي ريزد.

پمپ فشارقوي

 

2-ريل فشارقوي :

         در اين سيستم يك ريل فشار قوي وجود دارد كه در همه حالت ها توسط فشار سوخت ارسالي از پمپ،سوخت تحت فشار را در ذخيره مي كند.

انژکتور

 

3-انژكتورها :

         انژكتورهاي به كار رفته از نوع  PIEZO است .اين نوع انژكتورها داراي فشار تزريق تا حدود bar1800 مي باشد.

انژکتور piezo

 

 

4-لوله هاي اتصال :

         لوله هاي اتصال دهنده جريان خروجي پمپ فشارقوي به ريل و خروجي هاي فشارقوي ريل به انژكتورها از نوع فشارقوي و مقاوم هستند تا تحمل اين گونه فشارهاي وارده به خود را داشته باشند.

5-پدال كنترل سرعت موتور :

         اين پدال داراي يك سنسور است كه با تغير مقدار حركت آن توسط راننده به واحد كنترل الكترونيكي فرمان داده و واحد كنترل نيز نسبت به مقدار حركت پدال يا گاز داده شده ، دستور كاهش و يا افزايش ميزان تزريق سوخت را مي دهد.
نوشته شده در تاريخ جمعه 13 آبان 1390برچسب:, توسط خشنود دولت |